NCTS - novi računalno podržani sustav tranzita

1.8. 2011. početak primjene NCTS-a u nacionalnom postupku provoza!

Anada software već ima spremnu aplikaciju za NCTS, koja se dokazala i već
provjereno radi u više država EU. Raspolažemo i operativnim aplikacijama
za sve postupke koji će ulaziti u primjenu približavanjem i ulaskom Hrvatske u EU.


 Carinska uprava Republike Hrvatske (CURH) od 01.08.2011.g je uvela u funkciju NCTS postupak (New Computerised Transit System).

NCTS, Novi kompjuterizirani prijevozni sustav primjenjuje se u svim zemljama članicama Europske unije i EFTA-e kako bi se smanjila carinska procedura, ubrzala i olakšala provedba prijevoznog postupka, prekograničnog prometa i protoka robe te na taj način olakšala trgovina. Riječ je o informatiziranom sustavu koji omogućuje razmjenu podataka u elektroničkom obliku između domaćeg i sustava članica Europske unije, a koji će dosadašnji sustav Carinske uprave zamijeniti već ove godine. 

Ulaskom u Europsku uniju otvorit će se europsko tržište i povećati konkurencija na što se gospodarstvenici moraju unaprijed pripremiti i spremno reagirati na izazove. Što se tiče carinskih procedura, sustav NCTS znatno će ubrzati prijevoz robe, obzirom da granica i papirologije više neće biti.

Kao pripremu za ulazak u Europsku uniju poduzetnici iz područja cestovnog prometa, špedicije i trgovine moraju se prilagoditi NCTS, odnosno Novom kompjuteriziranom prijevoznom sustavu. U Hrvatskoj je gospodarskoj komori, Županijskoj komori Varaždin održan seminar o praktičnoj primjeni NCTS-a na nacionalnoj razini ali i o zakonskim odredbama koje se odnose na njegovu provedbu.Potpuna primjena NCTS sustava podrazumijeva također provođenje postupka provoza bez papirnatih dokumenata. Izuzetak je samo isprava koja prati provoz (TAD/TSAD – Transit Accompanying Document / Transit Security Accompanying Document) i koja služi kao ispis podataka deklaracije i nositelj je broja provoznog postupka (MRN – Movement Reference Number). Međutim, uvođenjem NCTS-a, elektronički zapis podataka postaje jedini pravno valjani dokaz za razliku od dosadašnjeg sustava gdje je to bila papirnata deklaracija.

Prednosti NCTS-a su višestruke, kako za carinu tako i za gospodarstvo, posebno za otpremništva, te ovlaštene pošiljatelje i primatelje, kao i za prijevoznike, te sve ostale sudionike provoznog postupka. Naime, gospodarstvenici će s NCTS sustavom komunicirati elektroničkim putem te na taj način razmjenjivati podatke i informacije o konkretnom provoznom postupku, tako da će pravodobno biti obaviješteni o tijeku tog postupka. S druge strane CURH će podatke o svim
provoznim postupcima preko elektroničkih poruka razmjenjivati i sa ostalim
europskim carinskim administracijama i tako omogućiti neprekinuto i nesmetano
kretanje pošiljaka od mjesta otpreme do odredišta.

Dakle, da bi gospodarski subjekti ostvarili navedene prednosti i uopće mogli koristiti NCTS sustav moraju posjedovati IT sustav kompatibilan s NCTS-om te se kao vanjski korisnici povezati s Informacijskim sustavom carine na način koji omogućuje slanje elektroničkih poruka prema unaprijed prihvaćenom obliku i sadržaju.

NCTS je prvi sustav elektroničkog poslovanja u Carinskoj upravi RH koji će se početi primjenjivati na nacionalnoj osnovi, što znači da će se od navedenog datuma provozni postupak, koji obuhvaća provozni postupak opisan u „NCTS uputama za gospodarstvenike“ (www.carina.hr) provoditi isključivo kroz NCTS.

Želimo Vas informirati da raspolažemo sa funkcionalnim i operativno verificiranim programskim aplikacijama koje podržavaju sve oblike carinskog poslovanja u EU.

Također, raspolažemo i sa svim aplikacijama potrebnim za rad sa CURH u prijelaznom periodu.

  • AIS - automatizirani postupak uvoza,
  • AES - automatizirani postupak izvoza,
  • ICS - sigurnosne uvozne deklaracije,
  • ECS - sigurnosne izvozne deklaracije,
  • EMCS - računalni sustav za praćenje kretanja trošarinskih roba,
  • TARIC - nomenklatura carinske tarife EU
  • INTRASTAT - sustav prikupljanja podataka o robnoj razmjeni između zemalja članica Europske unije (EU)
  • VIES - porezno praćenje nerezidentnih firmi

Postojeće aplikacije prilagođene carinskom poslovanju u EU:

  • ZBIRNA DEKLARACIJA
  • OVLAŠTENI STATUSI (PRIMATELJ/POŠILJATELJ)
  • CARINSKO SKLADIŠTE
  • LUČKO POSLOVANJE
  • BRODSKI MANIFEST
  • LUČKI ROBNI MANIFEST
  • EUR.1 , CMR i CIM OBRASCI
  • ZAHTJEVI ZA FITOSANITARNI PREGLED,
  • VETERINARSKI PREGLED I ZDRAVSTVENI PREGLED

Razvoj aplikacija radimo u desetgodišnjoj suradnji sa tvrtkom Trinet informatika,
Ljubljana, Slovenija.
Anada i Trinet informatika članovi su EurTradeNet
(EU udruge dobavljača aplikacija za carinsko i logističko poslovanje)
što nam omogućava trenutno ažuriranje svih aplikacija obzirom na česte
promjene i novine u carinskom poslovanju EU.

Prva smo tvrtka koja je počela testirati sustav B2G, odnosno
komunikaciju korisničke aplikacije i hrvatskog carinskog sustava NCTS!

Mišljenja smo da je prednost naše ponude na hrvatskom tržištu višegodišnje uspješno operativno korištenje aplikacija za carinsko poslovanje unutar EU kod brojnih klijenata u Sloveniji, Njemačkoj i Belgiji, čime se eliminiraju moguće poteškoće u skoroj prilagodbi carinskim propisima EU.

Zbog velikog interesa tvrtki i otpremnika pripremamo prezentacije, prvenstveno NCTS, načelno i ostalih aplikacija. Svrha prezentacija bit će stjecanje saznanja o produkcijski verificiranim aplikacijama i iskustvima stečenim njihovom implementacijom i godinama njihove primjene.

Kontakt

A:
   
 Sjedište:
    Avenija Većeslava Holjevca 14
    10020 Zagreb
    Hrvatska  

    Poslovnica:
    Rapska 46a
    10000 Zagreb
    Hrvatska 

T:
    Kontakt centar:
    +385 1 6441 963   

F: 
    +385 1 6441 965

E:
     Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
    Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

EurTradeNet

EurTradeNet

Anada je član EURTradeNeta - EU organizacije proizvođača carinskih aplikacija i pružatelja carinskih usluga

Online podrška