NCTS (New Computerised Transit System) - Novi kompjuterizirani provozni postupak.

NCTS je prvi od novih carinskih postupaka koji očekuju RH s ulaskom u EU. Počeo se primjenjivati na nacionalnoj razini 01.08.2011., a na razini EU od 01.07.2012.

NCTS  se primjenjuje u svim zemljama članicama Europske unije i EFTA-e kako bi se smanjila carinska procedura, ubrzala i olakšala provedba prijevoznog postupka, prekograničnog prometa i protoka robe te na taj način olakšala trgovina. Riječ je o informatiziranom sustavu koji omogućuje razmjenu podataka u elektroničkom obliku između domaćeg i sustava članica Europske unije, a koji će dosadašnji sustav Carinske uprave zamijeniti već ove godine. 

Ulaskom u Europsku uniju otvorit će se europsko tržište i povećati konkurencija na što se gospodarstvenici moraju unaprijed pripremiti i spremno reagirati na izazove. Što se tiče carinskih procedura, sustav NCTS znatno će ubrzati prijevoz robe, obzirom da granica i papirologije više neće biti.

Kao pripremu za ulazak u Europsku uniju poduzetnici iz područja cestovnog prometa, špedicije i trgovine moraju se prilagoditi NCTS, odnosno Novom kompjuteriziranom prijevoznom sustavu. U Hrvatskoj je gospodarskoj komori, Županijskoj komori Varaždin održan seminar o praktičnoj primjeni NCTS-a na nacionalnoj razini ali i o zakonskim odredbama koje se odnose na njegovu provedbu.Potpuna primjena NCTS sustava podrazumijeva također provođenje postupka provoza bez papirnatih dokumenata. Izuzetak je samo isprava koja prati provoz (TAD/TSAD – Transit Accompanying Document / Transit Security Accompanying Document) i koja služi kao ispis podataka deklaracije i nositelj je broja provoznog postupka (MRN – Movement Reference Number). Međutim, uvođenjem NCTS-a, elektronički zapis podataka postaje jedini pravno valjani dokaz za razliku od dosadašnjeg sustava gdje je to bila papirnata deklaracija.

Prednosti NCTS-a su višestruke, kako za carinu tako i za gospodarstvo, posebno za otpremništva, te ovlaštene pošiljatelje i primatelje, kao i za prijevoznike, te sve ostale sudionike provoznog postupka. Naime, gospodarstvenici će s NCTS sustavom komunicirati elektroničkim putem te na taj način razmjenjivati podatke i informacije o konkretnom provoznom postupku, tako da će pravodobno biti obaviješteni o tijeku tog postupka. S druge strane CURH će podatke o svim
provoznim postupcima preko elektroničkih poruka razmjenjivati i sa ostalim
europskim carinskim administracijama i tako omogućiti neprekinuto i nesmetano
kretanje pošiljaka od mjesta otpreme do odredišta.

Dakle, da bi gospodarski subjekti ostvarili navedene prednosti i uopće mogli koristiti NCTS sustav moraju se kao vanjski korisnici povezati s Informacijskim sustavom carine na način koji omogućuje slanje elektroničkih poruka prema unaprijed prihvaćenom obliku i sadržaju.

Anada NCTS modul je provjereno rješenje koje već niz godina ispunjava sve zahtjeve naših zadovoljnih korisnika. 
Naši korisnici preko Anada NCTS modula su prvi uspješno poslali NCTS deklaraciju u G2B sustav - servis CURH za zaprimanje elektroničkih poruka gospodarstvenika RH 01.08. 2011.


Anada NCTS Prispjeće - Prikaz ekrana

Anada NCTS Otprema - Prikaz ekrana

PDF dokumentNCTS Upute za korištenje


Kontakt

A:
   
 Sjedište:
    Avenija Većeslava Holjevca 14
    10020 Zagreb
    Hrvatska  

    Poslovnica:
    Rapska 46a
    10000 Zagreb
    Hrvatska 

T:
    Kontakt centar:
    +385 1 6441 963   

F: 
    +385 1 6441 965

E:
     Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
    Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

EurTradeNet

EurTradeNet

Anada je član EURTradeNeta - EU organizacije proizvođača carinskih aplikacija i pružatelja carinskih usluga

Online podrška