FINA certifikati

Svi korisnici e-Carine (trenutno NCTS i pilot projekt Intrastat, od 01.04.2013. EMCS te od 01.07. za sve ostale postupke u carinskom poslovanju) dužni su nabaviti certifikate za potvrdu identiteta u bez-papirnom poslovanju.

Također i svi obveznici fiskalizacije dužni su radi provedbe fiskalizacije u prometu gotovinom nabaviti produkcijski aplikativni certifikat koji se u postupku fiskalizacije koristi za elektroničko potpisivanje elemenata računa te za identifikaciju obveznika fiskalizacije prilikom elektroničke razmjene podataka.

Preduvjet za izdavanje produkcijskog aplikativnog certifikata za potrebe fiskalizacije je da obveznik fiskalizacije treba biti registriran u sustav PKI. Ako obveznik fiskalizacije već koristi neke od Fininih digitalnih certifikata znači da je registraciju u sustav PKI već obavio.U tom slučaju obveznik fiskalizacije treba samo predati dokumentaciju potrebnu za izdavanje produkcijskog aplikativnog certifikata za fiskalizaciju.

Ako obveznik fiskalizacije do sada nije bio korisnik niti jednog od Fininih digitalnih certifikata, potrebno je izvršiti registraciju poslovnog subjekta predajom potrebne dokumentacije u neki od Registracijskih ureda Fine.

 




Registracija poslovnog subjekta (obveznika fiskalizacije ili korisnika e-Carine) u sustav PKI

Postupak registracije odnosno izdavanja aplikativnih certifikata  provodi se u Registracijskim uredima Fine predajom propisane dokumentacije.

Za registraciju poslovnog subjekta potrebno je predati sljedeću dokumentaciju:

Moguće je predati presliku navedene dokumentacije.

Postupak izdavanja produkcijskog aplikativnog certifikata

Za izdavanje produkcijskog aplikativnog certifikata potrebno je predati sljedeću dokumentaciju:


* Ugovor i zahtjev možete preuzeti na dnu stranice ili ovdje.

Svu potrebnu dokumentaciju možete predati u najbliži Registracijski ured Fine.

Produkcijski aplikativni certifikati izdaju se na razdoblje od 5 godina, nakon čega je certifikat potrebno obnoviti.

*Za korisnike e-Carine postupak prema FINI samo što cijela procedura ima još jedan dodatak: nakon što Vam FINA isporuči certifikate, potrebno je iste prijaviti na web servis CURH na adresi www.carina.hr. Na stranici CURH odaberite poveznicu G2B servis Carinske uprave. Otvoriti će se nova stranica na kojoj s desne strane možete odabrati 1. Prijavu gospodarskog subjekta i administratora za korištenje usluga e-Carine te 2. Administraciju korisnika usluga e-Carine.
Sukladno tome, prijava na web servis Carine odvija se u dva koraka:



*Iako u tekstu koristimo izraz certifikat, u stvarnosti, radi se o dva certifikata (pristupni i potpisni) i oni uvijek dolaze u paru i nužna su oba za nesmetano funkcioniranje i zato se u praksi najčešće koristi jednina certifikat.
 
*U slučaju da ste od FINE dobili e-Karticu na kojoj se nalaze certifikati, kako biste na stranicama CURH mogli pridružiti certifikate, iste je potrebno eksportirati s kartice na vaše računalo. Predlažemo da to napravi iskusna osoba kako biste izbjegli moguće komplikacije. Obratite se Vašoj tehničkoj službi ili nama, sa zadovoljstvom ćemo Vam pomoći s registracijom certifikata.
 

 

Potrebni dokumenti ugovor o certificiranju i Zahtjev za izdavanje certifikata:

PDF dokument Ugovor o certificiranju*

PDF dokument Zahtjev za certifikate*
 

* Ukoliko Vam se u Internet pregledniku ne otvori pdf dokument, već Vam javi poruku "Please wait" pohranite PDF dokument na disk na svojem računalu pa ga tada otvorite. Naime, Ugovor i Zahtjev su interaktivni dokumenti (može se upisivati direktno u njih) pa ih neki internet preglednici ne prepoznaju.





Za sva pitanja i nejasnoće stojimo Vam na raspolaganju.